Sklep Jubilerski SUNDIAMORE

ul. Piłsudskiego 38a,
05-410 Józefów

+48 534 707 777
sklep@sundiamore.pl

Godziny otwarcia są niestandardowe, dlatego prosimy zawsze umówić się z nami na spotkanie telefonicznie, na określony dzień i godzinę.

  • Moje konto
  • 0,00 
  • (0) Koszyk

Gwarancja

Czy wyroby jubilerskie są objęte gwarancją? Czego dotyczy gwarancja na biżuterię i co obejmuje?

Tak, wiele naszych produktów jubilerskich ma dołączoną pisemną gwarancję. Czego jednak dotyczy gwarancja na produkt jubilerski? Przecież nie jest to wyrób przemysłowy, nie jest to żadne urządzenie mające jakiś mechanizm, który mógłby się zepsuć ani nie posiada żadnych obwodów elektronicznych, które mogłyby zawodnie funkcjonować. Gwarancja na produkt jubilerski dotyczy wszelkich ewentualnych wad ukrytych w przedmiocie jubilerskim zakupionym przez naszego Klienta, które uwidoczniłyby się w trakcie użytkowania.

Co prawda jak dotąd sygnały od naszych Klientów dotyczyły jedynie skutków użytkowania naszych produktów a nie wad ukrytych. Np jeden Klient zgłaszał pretensje, że “obrączka jego się porysowała”. Potem jednak okazało się, że mężczyzna ten pracuje w serwisie rowerowym i nie ma zwyczaju zdejmować obrączki do pracy. Łatwo sobie wyobrazić co może się stać ze złotą obrączką , (złoto to metal miękki – to pierwsze słowa w WIKIPEDIA na temat złota), jeśli się będzie ją traktować stalowym łańcuchem rowerowym lub innymi stalowymi częściami od rowerów. Jednak często decydujemy się na pisemną gwarancja zwłaszcza na drogie produkty, gdyby kiedyś w przyszłości wystąpiły jakieś, dzisiaj nieznane, defekty wynikające z naszych procesów tworzenia. Jeśli defekt powstałby z naszej winy to oczywiście gwarantujemy naprawę lub nawet wykonanie danego produktu całkowicie od nowa. Jednak jak dotąd nie udało się zaobserwować takich defektów, które można by zdefiniować jako powstałe z winy producenta ponieważ nasza biżuteria powstaje w tradycyjny sposób, z uwzględnieniem tradycyjnych metod tworzenia biżuterii. Samo zjawisko pisemnej gwarancji na biżuterię jest dość nowym pomysłem mającym raczej znaczenie psychologiczne i marketingowe niż praktyczne. Jak już pisaliśmy powyżej, obrączka nie jest urządzeniem, które może się zepsuć. Można ją zniszczyć jedynie poprzez działanie na nią sił zewnętrznych a to już nie podlega gwarancji podobnie jak nie podlega gwarancji karoseria nowego samochodu, którą ktoś porysował lub pogiął poprzez niewłaściwe użytkowanie.

Dlaczego złoto się rysuje?

Praktycznie każdy materiał można porysować poprzez działanie sił zewnętrznych. Mieliśmy kiedyś doświadczenie z tytanem i biżuterią tytanową. tytan uchodzi za najodporniejszy na działanie sił zewnętrznych metal. Jednak po kilku dniach normalnego użytkowania typu otwieranie drzwi, zmiana biegów, zmywanie naczyń itp… pojawiły się na nim rysy. tym bardziej złoto, które jest jednym z najbardziej plastycznych metali. https://pl.wikipedia.org/wiki/Złoto

Dlaczego złoto czasem się odkształca?

Wszystkie metale mają określoną twardość i tzw. kowalność. Jest to cecha dość nieprecyzyjna, bo nie mierzona w żadnych powszechnie znanych jednostkach określających zdolność metalu do odkształceń i podatność na obróbkę. Jednak można jej używać jako porównanie do innych materiałów. Złoto jest najbardziej kowalnym metalem ze wszystkich znanych człowiekowi metali. Dlatego nie dziwi fakt, że produkt jubilerski poddany siłom zewnętrznym może się odkształcić. Właśnie między innymi dlatego, że złoto jest tak kowalne zyskało tak ogromną popularność w starożytności jako doskonały materiał do wyrobu biżuterii a nawet naczyń.  https://pl.wikipedia.org/wiki/Złoto

Dlaczego złoto czasem matowieje?

Złoto Jak już wiemy z poprzednich akapitów jest metalem miękkim. Dlatego nawet subtelne użytkowanie może stopniowo pomniejszać jego blask wynikający z wypolerowanie powierzchni. Jeżeli podczas użytkowania chwytamy za twardsze od złota przedmioty jak klamki, poręcze, dźwignie zmiany biegów itp… to możemy się spodziewać, że idealnie wypolerowana powierzchnia złotego wyrobu zmieni swoją powierzchniową strukturę pod naciskiem innych materiałów. Może się także zdarzyć, że na złocie pozostanie krem do rąk lub jakiś inny kosmetyk i wówczas złota powierzchnia nie oddaje już tyle bezpośredniego blasku. W takim przypadku należy dany wyrób dokładnie umyć. Doskonale sprawdza się pasta do zębów i miękka szczoteczka lub wizyta w pracowni jubilerskiej i zlecenie mycia wyrobu w ultradźwiękach.

Jak często polerować złotą biżuterię?

To jest kwestia indywidualna. W zależności od tego jak intensywnie użytkujemy biżuterię tak wygląda później jej powierzchnia. Musimy pamiętać, że polerowanie jest również metodą inwazyjną i polega na zdejmowanie cieniutkiej warstwy z powierzchni za pomocą bawełny i past polerskich. Zatem wypolerowanie produktu jubilerskiego powoduje również jego minimalne uszczuplenie. Jeśli chcielibyśmy codziennie polerować swoje produkty jubilerskie to mogłoby się zdarzyć, że zmniejszyłyby one znacznie swoją masę po jakimś czasie. Dlatego potrzebny jest rozsądek i rozsądne dysponowanie swoim złotem. Zwyczajowo zapraszamy swoich Klientów raz do roku na odświeżenie zakupionej u nas biżuterii. Jest to sposób aby cieszyć się jej blaskiem przez długie lata.

Czego NIE OBEJMUJE gwarancja na biżuterię?

Nasza gwarancja na biżuterię NIE obejmuje skutków działania na nią sił zewnętrznych. Bardzo łatwo je zaobserwować. Każda rysa, odkształcenie, zgięcie czy złamanie to efekt działania sił zewnętrznych. Jeżeli przedmiot został porysowany i pogięty to gwarancja już go nie dotyczy podobnie jak nie ma już żadnej gwarancji na pogięty i porysowany samochód, pogięty i porysowany rower, pogięte i porysowane sztućce, pogięty i porysowany telefon komórkowy. żeby sobie uzmysłowić czy dany defekt podlega gwarancji należy odnosić biżuterię do innych produktów. Co pomyśleli by pracownicy serwisu samochodowego gdyby Klient przyjechał po pół roku z pogniecionym i porysowanym samochodem i poprosił o bezpłatną naprawę na gwarancji? Co pomyślałby pracownik sieci komórkowej, gdyby Klient przyszedł po tygodniu z pretensją, że telefon się porysował i ekran jest pęknięty i porysowany? Podobnie z biżuterią. Jeśli ją Klient zepsuje, porysuje i zniszczy to niestety nie obejmuje tego żadna gwarancja.

metody płatności

Sklep Jubilerski online - SUNDIAMORE